VÅGA SE!

Jag satt precis och läste igenom amnestys egna tidning och känner mig så arg över orättvisorna som finns i världen!
Här nedan har vi en typisk rik familj och en vanlig dag i Iran.. ser ni den stora skillnaden?
Förr så valde jag att blunda för dessa bilder och bara tycka synd om mig själv för allt jag inte hade..
Att köpa nya kläder, skor och tv var en kortvarig lycka som gick över snabbt..(vad är det för fel på oss?) 
I dessa fattiga länder så blir man lycklig över mat på bordet och att ha ett tak över huvudet! 
Så varför är vi västerläningar så olyckliga?
Borde vi inte vara glada för att vi har det bra? Jag tycker att alla borde ha det lika förutsättningar, men i länder som Iran, Irak och Afghanistan får inte människan lov att tycka det finns lagar för allt människorna i dessa länder är värda NOLL..
Så varför blunda när man kan se och göra en insatts som i framtiden kan rädda en människas liv.
Hur kan en indevids liv vara värt mer än någon annans bara för att de är födda i olika länder?

  
Vanlig Västerländsk familj VS Vardag i Iran


Sluta aldrig se!

Kommentarer
Postat av: kricko

kan inte göra annat än att hålla med.

men man kan inte säga att man inte får må dåligt bara för att man är född i ett land som råkar har privilegier. man måste jämföra "grundstommen" först och sedan utgå från den, hur människor har det i landet. men som sagt västvärlden är förtyckare.. hehe massa kyssar

2010-03-08 @ 15:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0