Ledsen

Sitter och kollar på en dokumetär om en pojke som har en sjukdom som kallas DMD.. Den bryter ner kroppen in ifrån och livslängden är maximalt 20-år.. pojken som det handlar om är 19-år och han har bestämt sig för att börja på universitetet för att bli konstnär.. det är verkligen en må bra dokumentär men nog så ledsam.. Han vill visa att han har levt..
Jag har insätt att den bästa filmerna som finns är dokumentärer om människors liv och världens orättvisor och rättvisor..
Jag mår bra av att bry mig istället för att blunda och tro att bara för att jag inte ser det så finns det inte..

Någon som vet någon bra dokumentär?
2 st av mina favoriter är Bananas och Murderball rekomenderar att ni ser dessa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0